چرا مشتری خرید می کند؟

یکه مشتری تصمیم به خرید چیزی دارد، به عنوان فروشنده قطعا رفیق دارید اولین فردی باشید که به شما مراجعه می نماید .ولیکن رقبای شما هم آماده پاسخگویی به نیازهای مشتریان می باشند .


فروش مقاله

فروش مقاله,خرید نمونه سوال,سیستم همکاری در فروش,همکاری در فروش فایل,خرید و فروش فایل,خرید و فروش فایل های قابل دانلود,خرید نمونه سوال|همکاری در فروش

چه علت ی سبب می شود که مشتری محل خاصی یا خوبتر است بگوییم از بین رقبای مختلف یکی را برای خرید گزینش می نماید . این همان چیزی است که ذهن مجموعه های مختلف را به خود مشغول ساخته است. خوبتر است بدانید که حتی مشتریان هم مواقع پاسخی برای این پرسش پیدا نمی کنند.

در نظر آنان، خرید نوعی پشتیبانی در جهت بیشتر شدن بازدهی و بازبینی سرویس دهی تجاری است، ولیکن در واقع چیزی که بیشتر نظر مشتریان را به خود جلب می نماید آن را دقیقا زیر نظر می گیرند لباس ، کفش، مارک تجاری هنرپیشه ای است که برای تبلیغات شرکـت خاصی حرف می نماید و بر طبق آن بازارهای خرید را شکل می دهند، اما عوامل بسیار زیاد ی در این مساله که چگونه از رقبای خود پیشی بگیرید، نقش دارند که چند مورد مهم عبارتند از:
آگاهی

آگاهي به مفهوممعرفت کامل مشتری از شما در مورد زمانی زیاد، چنانچه به بهتر ی شناخته نشوید هرگز از شما خرید نمی کنند، پس بر روی بازاریابی خود کار بکنید تا جایی که اطمینان داشته باشید برای مشتریان خود شناخته شده هستید نگران نرخ بازاریابی نباشید که بازده آن در آینده ای نزدیک به طور کامل هزینه را پوشش خواهد داد.

دو نحوه تاثیر گذار در افزایش آگاهي عبارتند از:
۱ . تبلیغات

تبلیغات راه های دیگر بازاریابی نام شما را در مقابل کالابه مشتری معرفی می نماید حتی چنانچه خریدی از شما نشود تبلیغات نام و سابقه شما را در یاد مشتری زنده نگه می دارد.
۲ . موقعیت

اگر به کاری مشغول هستید که مشتریان به شما مراجعه می کنند جهت مثال رستوران یا مغازه خرده فروشی دارید، سعی بکنید مکانی را برای کسب کار پیدا بکنید که محل عبور افراد باشد یا اگر با اتومبیل از آنجا عبور کردن می کنند بتوانند لحظه ای توقف کنند، مکانی را پیدا بکنید که دید خوب ی داشته باشد.
ویژگی ها و شکل ظاهری کالا

شکل ظاهری کالاهمان خصیصه مهمی است که آن را از رقبای شما متمایز می نماید ، ویژگی ها ی کالانیز چیزی است که منجر به ویرایش زندگی مشتری و کسب کار شما می شود. برای مثال چیزی که در یک سبزی فروشی نظر مشتری را به جلب می نماید ، کاهویی است که ظاهری آراسته و بدون آفت کش را داشته باشد برای اینکه هدف مشتری سلامت خود و خانواده و مصونیت از ضرر مواد شیمیایی است.
کلید خوب یت

بر روی کیفیت بیش از ظاهر کالامد نظر داشته باشید مشتریان می خواهند بدانند کالای خریداری شده چه ویژگی ها یی را در آینده برای آنان در بر خواهد داشت و مورد گفته شده با توان خیلی آنان را به سوی خرید کالاسوق می دهند.
قیمت

انتخاب قیمت مناسب کالانسبت به رقبا همان چیزی است که ذهن مشتری را به سمت خرید کالای شما هدایت می نماید ، اکثرا اوقات تعدادی از مشتریان به قیمت بالاواکنش بسیار زیاد ی نشان می دهند. در واقع قیمت، یک محرک قوی به حساب می آید در این صورت باید تلاش بکنید قیمت را تا میزان امکان پایین نگه دارید. تعدادی دیگر از مشتریان بدنبال کالای لوکس با قیمت بالاهستند در این صورت قیمت بالاحتی برای آنان جذاب نیز هست، به طور مثال کیف های دستی کوچک و گران قیمت را در نظر بگیرید. تعدادی از مردم در جستجوی کیفیت مطلوب هستند و کمیت جهت آنان ارزش ی ندارد.
مارک تجاری ماندگاری کالا

مارک های تجاری هم یکی دیگر از محرک های قوی در جهت جلب نظر مشتری به حساب می آیند، مارک های تجاری در گسترش رابطه بین مشتری کالاو آشنایی بیشتر با سطح آرامش و راحتی کالای نامبرده خیلی تاثیر گذار است، همين طور در شرکـت های کوچک یا افرادی که به تنهایی تجارت می کنند زمان ماندگاری کالای آنان برتر از مارک های تجاری در نظر مشتریان است.
انعام

به مشتریان تخفیف یا جايزه ای یادبود دهید و آن دسته که از کالای شما راضی هستند را تشویق بکنید تا آن را در بین افراد دیگر رواج دهند به مشتریان قدیمی از طریق فرستادن پست الکترونیکی یا کارت های قشنگ و جدید یاری کنید تا کالای شما را بیاد آورند.

موارد نامبرده را روهاندا آبرامس مدیر برنامه ریزی خرید یکی از شرکـت های آمریکایی مسوول چاپ چندین کتاب در این زمینه بیان کرده است که امیدوار است در افزایش کارایی شما به عنوان یک فروشنده در شرکـت یا محل دیگری تاثیر گذار واقع شود.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *